Üzüm Nasıl Yetiştirilir. Asma nasıl bir şeydir

Şimdi sanıyorsunuz ki ben bu konuda sizlere bilgi vereceğim her ne kadar konumuz Bağ ile ilgili olsada yukarıda ki sorulara cevap değildir. ama bir şekilde bu konuda bilgi araken yanlışlıkla bloğumu ziyaret eden olursa diye şu bağlantıyı veremeden gecemeyeceğim Çilek, Erik, Nar, Şeftali, Üzüm yani Asma ile ilgili olarak lütfen bu adresi ziyaret ediniz. http://www.gap.gov.tr/Turkish/Tarim/Meyveyt/asma.html

Gelelim biz konumuza bugün ben hiçbir şeys yapamadım sadece canımı çıkartacak kadar yoruldum. Dağları doğru uzun bir yolculuk yaptık sımsıcak bir hava vardı yolculukdan çeşitli görünümler. görmektesiniz ayrıntıları kaçırmadan size sunmak istiyorum ileride bir viraj görüyorsunuz merak etmeyin o virajın dönüşünde ne var onlarıda göreceksiniz. Beni fazla manyak bulabilirsiniz. can sıkıntımı gizlemek için fotograf makinesi elimdeydi ne bulursam çektim.

virajı döndük ve ilerliyoruz yol bomboş güzel bir hafta sonu insanlar başka yerlere kaçtı sanırım görüntülerde yok ama bu dağların ardlarında çok uzaklarda bembayaz görünümlü tepeler var. Buraya bu kış kar yağmadı. kar yağdığıda görülmemiştir. zaten yol boyunca asma bahçeleri,portakal, mandalina bahçeleri ve az da olsa zeytinlikler vardı .

Yol gördüğünüz gibi kıvrıla kıvrıla gidiyor. bize eşlik eden sadece yılan gibi kıvrılan yolun solunda ve sağında bulunan ağaçlar ile kayalar. çok az yerleşim yerlerine rastladık

işte bunlardan biri bir cami etrafında kümelenmiş 15-20 hanelik bir yerleşim yeri
ve sonunda bağın olduğu yere geldik. cevrede bir tek ev bulamazsınız.
ve asmalar kesilmiş ve bağlanmış halde bir kaç ay sonra üzüm vermiş olacaklar. ilk defa asma bağı görüyorum küçük küçük olduklarını bilmezdim. Asmalar belli bir boya gelince bir kısmı toprağın altına gömülerek ucu dışarıya verilirmiş buna yatırma işlemi diyorlar. Bunu yapmakta ki amaç yeni bir asma dikildiğinde ancak 2-3 yıl sonra ürün alınıyormuş bu şekilde toprağa yatırılan asma gelecek yıl arası kesilerek yeni bir asma ağacı elde edilmiş oluyor.
Buğday tarlasında gördüğüm Çam ağacının fotorafını çekmek geldi içimden çok güzel görünüyordu. sizce de haksız mıyım. Bağda bulunduğum 5 saat boyunca en güzel anlardan biri mangal keyfi oldu burada resimleri sizle paylaşmıyorum malum kıyameti koparmak istemem. :) Burada çok miktarda domuz olurmuş ne olur ne olmaz diye yanımızda bir adet lüzüm üzerine pompalı tüfek götürmüştük. üzümler olduğunda bağa dadanan domuzlar bu sefer yoktu. bizde biraz gürültü yapalım düşüncesiyle havaya ateş ettik bakalım bir dahaki gidişimizde domuz çıkacak mı karşımıza
Bağda bulunan meyve ağaçlarına da bakım yapıldıkdan sonra artık dönüş vaktide gelmeye başlamıştı. dönüş yolunda güneşin batışı çok güzel görünüyordu. Aşağıda iki tanesini görebilirsiniz eğer durmuş olsaydık daha güzel görüntüler yakalayabilirdim ama yorgunluğumuz bizi bir an önce oralardan uzaklaştırıyordu. Genelde güzel bir gündü bir de şu yorgunluk olmasa Belki ileride sizlerle burada üzümlerin yetiştiği bağ bozumu zamanını da paylaşırım. Tarsus’un sıcağında burası o zamanlar cennet gibi gelir insana

  1. Birgül

    3k nispet yapıyorsun sanırım.Ne güzel yerler gezmişsin birde yoruldum diye şikayetleniyorsun.Üzümler olduğu zamanda fotoğrafla.Görmek isterim.Makinenin markasınıda bilmek isterim.
    Gün batımınada bayıldım ayrıca.
    İyi geceler

  2. Birgül

    Manyadımı ne bu blogger yorumumu kabul etmedi sanırım.Yolladım ama .Off delirtme blogger beni delirtmeee.

  3. ^-^ çiLekLisüt ^-^

    Oooo bloğunuz hayırlı olsun efendim (: Günlük tutmana sevindim ben de böyle bir blog bekliyordum senden iyi olmuş 3k..

    Çektiğin resimler misss gibi kokuyor.. Havası suyu tertemiz resimlerden hissettim sanki bunu..

  4. Arzu-hâl

    Ben de ağaç fotoğrafını sevdim.Çünkü genelde manzara resimlerinden çok bir objeye yöneli fotoğrafları tercih ediyorum.

  5. 3K

    @Birgül inşallah o günleri görürsek paylaşırım makinenin markası Nikon coolpix L2

    @sağolasın çilekli evet temiz havası var ama bakalım yazın ne yapacağız sıcaklardan

    @arzu-hal
    ağaç fotoğrafdan göründüğünden de güzel di

  6. Birgül

    3k sen mersindeydin değil mi.
    1-2 kez gittim ama havası beni boğdu..Ama şu bir gerçek kimse orada kış yaşıyoruz demesin.Doğuya davet ediyorum hepinizi..

    Birde inşallah hayaline kavuşursun.
    Tabi gönlüne göre bir zevce bulursan inşallah.
    kendi evinde yaparsın dediklerini..

  7. Arzu-hâl

    Öyledir. İnsan gözü mükemmel.Ben de çok güzel gördüğüm nesnelerin fotoğrafını çekiyorum ama gördüğüm gibi çıkmıyor hiçbir zaman.

  8. 3K

    @Birgül
    evet kış yok burada buranın kışını sonbahara benzetebiliriz ama ben daha alışmış sayılamam hava değişimi beni çok etkiliyor

    yok ben almayayım ne sıcak ne soğuk arası bir yer daha iyi

    @amin ecmain güzel temennilerin için teşekkürler inşallah bir gün yaparım ama o kadar kitap tekrar birikir mi bilmem

    @Arzu-Hal
    göz Allah’ın insana bahşettiği en güzel nimetlerden
    lens ise insan yapısı hiç bir olur mu?




Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

